Черновцы
ua ru

Экономика

Добросовісні сусіди розповідають податківцям інформацію про орендодавців

Добросовісні сусіди розповідають податківцям інформацію про орендодавців

Орендодавці повинні декларувати своє майно та сплачувати відповідний податок на доходи.

"Дохід від надання майна в лізінг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку. У разі, якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є платник податку – орендодавець",- каже начальник відділу адміністрування доходів з фізичних осіб ДПІ у м. Чернівцях Сергій Чернов.

Орендодавець зобов'язаний самостійно нарахувати та сплатити податок до бюджету протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного кварталу. А також власник житла повинен внести відповідну інформацію про отримання вигоди у статтю про доходи до річної податкової декларації про майновий стан і доходи.

Якщо орендодавець-фізична особа здавав квартиру в оренду також фізичній особі, яка не є підприємцем, то податок на доходи фізичних осіб орендодавець мав сплачувати щокварталу протягом 2014 року. Та подати відповідну декларацію про доходи до 01.05.2015 року.

Дохід від надання в оренду нерухомого майна підлягає оподаткуванню за ставкою 15 (20)%.

Податківці відзначають, що виявляти нечесних на руку орендодавців допомагають самі жителі сусідніх квартир.

"Податківці моніторять сайти, переглядають оголошення, співпрацюють з ЖРЕПами. Хоча повідомляють про такі факти і сусіди", - зазначив посадовець.

Особливості нарахування та оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм визначено ст. 170 Податкового кодексу України.